Pengenalan

My photo
Malaysia
Kami adalah sebuah Pusat Bertauliah yang ditauliahkan oleh Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK) (Kod Pusat Bertauliah : L-01162) Kementerian Sumber Manusia dan Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia No Lesen (ILP No: 0066). Blog ini KHAS UNTUK MEMBERIKAN MAKLUMAT MENGENAI KURSUS ASAS PEMANDU PELANCONG (TOURIST GUIDE COURSE) Minima kelayakan bagi mengikuti kursus ini ialah Sijil Pelajaran Malaysia, dan memperoleh enam (6) kelulusan termasuk Bahasa Malaysia, peserta sebelum 1978 MCE mesti tamat Tingkatan 5, diploma ke atas yang diiktiraf oleh Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia adalah digalakkan. Had umur 18 tahun keatas. Pra-Persaraan, Pesara, Ibu Tunggal dan Lepasan Sekolah (SPM) sangat digalakkan untuk menyertai program Pemandu Pelancong Berlesen. Bahasa pengantar di akademi kami ialah Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris. Kami telah melahirkan ramai Pemandu Pelancong sejak tahun 2005. Pusat latihan ini telah berdaftar dengan Kementerian Kewangan (No. Pendaftaan 357-02067060). Lawati jg Website kami www.ptmcperfect.com untuk maklumat lain.

Tuesday

KURSUS MESRA MALAYSIA

Kursus Mesra Malaysia

Bilangan Peserta : 15 orang (Minimum)

Lokasi : PTMC atau tempat lain (ditentukan kemudian)

"Kursus ini akan diadakan sepanjang tahun bergantung kepada permintaan penyertaan."



What is Mesra Malaysia?
  • The Mesra Malaysia Course is planned with the aim of producing and retaining a competent tourism industry work force capable of providing customer service of world-class standards.
  • Providing friendly service is essential to create a good and lasting impression on customers. Mesra Malaysia encourages Malaysians to constantly extend quality customer service and to treat customers in a polite, amiable and professional manner at all times.
Why should I attend the Mesra Malaysia Course?
  • To understand the significance of the tourism industry and how important it is that a representative should have a friendly, polite and professional attitude
  • To understand how important and necessary it is to acquire first-rate customer service skills as well as to become a better service provider
  • To understand the communication process and its barriers and to practise effective communication and listening techniques
  • To apply effective problem-solving methods when dealing with customer problems
Who should attend this course?
  • This one-day seminar is open to Tourism Training Institutions, Front liners, Tour Companies, Hotel and Resort operators, tourism & hospitality students etc.
  • It is conducted by instructors who are specially trained by this Ministry.
  • At the end of the one-day course, each participant will be given a Mesra Malaysia Certificate and a lapel pin from the Tourism Ministry.

Sila hubungi pihak PTMC, untuk maklumat lanjut.
03-4149 9088